Titicacameer - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Bjorn en Tanja Di - WaarBenJij.nu Titicacameer - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Bjorn en Tanja Di - WaarBenJij.nu

Titicacameer

Door: Tanja van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Bjorn en Tanja

06 December 2016 | Peru, Machu Picchu

Hoi allemaal,

De laatste stop in Peru. Titicacameer.

Vanuit Cusco namen we weer de goedkoopste bus. Het was een 5 sterren bus...... Ja vijf sterren in de voorruit! Hihihi. We zaten zoals gewoonlijk weer bovenaan voorin. Dus we konden weer lekker naar buiten kijken. De stoel van mij was wat nat, maar verder prima. De voorruit had wel 20 sterren en scheuren erin, dus we dachten dit wordt weer zo'n gevaarlijke busrit. Maar dat viel reuze mee. De chauffeur was geen beukertje, maar reed lekker rustig. Toen begon het te regenen.......en toen wisten we waarom mijn stoel zo nat was. De bus was lek, en het water gieterde mijn stoel op. Gelukkig heeft elke stoel een hoes om het hoofdgedeelte. Dus die heb ik verzameld en zo hebben we alle gaten gedicht! Opgelost! De busritten hier zijn heerlijk, lekker muziek luisteren en filmpje kijken op de laptop! Even ontspannen.

We kwamen laat aan in Puno. Dat is een leuk stadje aan het Titicacameer. Het ligt op 3800 meter hoogte, maar daar hebben wij ondertussen geen last meer van! Dit keer geen hostel, maar een hotel! Heerlijk! En omdat we laat waren gingen we snel eten. Bij de buren. Een kip eet tentje zo naast ons hotel. Lekker kippensoep en kip van het spit met frietjes mmmm...... Dat voor maar 1,40€. In de kippensoep zaten wel nog hele kippenpoten, echt de voetjes met nagels. Ieuw!!!

De volgende dag gingen we het meer op. Per boot. In het zonnetje. Wouw wat een mooi meer. Tussen de bergen. Overal riet. En dan ineens hele woonwijken op het meer! Het zijn gemaakte eilandjes. De Peruaantjes binden heeeeel veeeeel riet bijelkaar en maken zo een drijvend rieten eilandje. Met rieten huisjes. Met rieten bootjes. Fantastisch. We hebben 2 eilandjes bezocht! Leuk leuk.

Het Titicacameer is erg groot. We vertrekken vanavond naar Bolivia per bus, en die bestemming ligt ook aan het Titicacameer. Het meer heeft dus een Peruaans gedeelte en een Boliviaans gedeelte!

Wij gaan nu nog even de markt op, om ons geld op te maken. Eens kijken met wat voor troepjes ik nu weer thuis kom! Vanavond gaan we per bus naar Bolivia, hopelijk is het rustig bij de grensovergang!